Dietetyka, profilaktyka i pierwsza pomoc w nauczaniu biologii
Innowacja o charakterze mieszanym (programowo-metodyczna).
Dotyczy głównie poszerzenia wiedzy o treści programowe z zakresu dietetyki, przykładów chorób dietozależnych, profilaktyki i zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
Innowacja będzie realizowana na lekcjach biologii w ramach zajęć obowiązkowych, jako element 1 godziny lekcyjnej w miesiącu.
Adresatami są obecnie uczniowie klasy 3TIA , a osobą realizującą będzie nauczyciel biologii .
Celem podejmowanych działań jest głównie promocja zdrowego stylu życia, zapoznanie uczniów z aktywnymi formami spędzania wolnego czasu i ich wpływem na nastrój i samopoczucie psychiczne.
Opiera się na krzewieniu działań profilaktycznych i popularyzowaniu bezpiecznych wzorców zdrowotnych, a także zwiększeniu świadomości uczniów odnośnie własnego zdrowia i konieczności jego ochrony, oraz ratowania życia drugiego człowieka.
Realizacja innowacji zakłada współpracę i spotkania z: dietetykiem, trenerem zumby, psychologiem, pracownikiem Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Kole, pracownikiem Oddziału Polskiego Czerwonego Krzyża w Kole, pracownikiem ratownictwa medycznego.
Innowacja pedagogiczna organizacyjno-metodyczna "Nauczanie języka angielskiego z wykorzystaniem języka niemieckiego"
[PROJEKT ZAKOŃCZONY]
Innowacja pedagogiczna organizacyjno-metodyczna.
Autor innowacji : Michał Bagiński
Adresaci innowacji/grupa docelowa: klasa III Toś
Temat innowacji : „Nauczanie języka angielskiego z wykorzystaniem języka niemieckiego”
Już kolejny rok szkolny jest prowadzona innowacja pedagogiczna organizacyjno-metodyczna w klasie III TOŚ. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach godzin lekcyjnych objętych ramowym programem nauczania. Czas realizacji innowacji obejmuje 1 rok szkolny z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym. Nauczyciel prowadzący operuje podczas zajęć lekcyjnych dwoma językami obcymi tłumacząc i porównując zagadnienia gramatyczno-leksykalne oraz elementy kulturalno-historyczne w dwóch językach.
Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei nauczania języka obcego ( języka angielskiego) z wykorzystaniem umiejętności językowych drugiego języka obcego ( języka niemieckiego ).
Nadrzędnym celem niniejszej innowacji jest rozwijanie umiejętności skutecznego, swobodnego oraz poprawnego komunikowania się w języku obcym, dlatego główną z metod, która jest wykorzystywana podczas zajęć, to metoda komunikacyjna. Opiera się ona na aktywnym rozwijaniu kluczowych umiejętności językowych i kładzie nacisk na funkcjonalność języka.
Podstawowymi technikami stosowanymi na zajęciach prowadzonych metodą komunikacyjną są różnorodne ćwiczenia konwersacyjne, które mają za zadanie naśladować rozmowy oraz sytuacje spotykane w życiu codziennym.
One language sets you in a corridor for life. Two languages open every door along the way.
Eine Sprache bringt dich in einen Korridor für das Leben. Zwei Sprachen öffnen jede Tür auf dem Weg.Frank Smith