Od 18 do 20 października na Międzynarodowych Targach Poznańskich po raz kolejny odbędzie się Poznań Game Arena. Są to międzynarodowe targi rozrywki multimedialnej, sprzętu i gier komputerowych
Wiemy, że gry to przyszłość - weźmy ją w swoje ręce!
W dobie powszechnej popularyzacji sportu elektronicznego nikogo już nie dziwi, że gaming może być sposobem na życie. Młodzi ludzie w codziennych, komputerowych rozrywkach budują długoletnie przyjaźnie i znajomości. Jest to zmiana pokoleniowa, która w dynamiczny sposób rozgrywa się na naszych oczach. Wiele instytucji edukacyjnych tym zmianą wychodzi na przeciw, tworząc klasy informatyczne o profilu e-sportowym, na wielu uczelniach wyższych dostępne są studia na kierunku projektowanie gier komputerowych, a rząd tworzy programy wspierające twórców gier.
Tegorocznym partnerem merytorycznym Poznań Game Arena jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, którego przełomowe badania nad strukturą mózgu osób regularnie grających w gry udowadniają, że gracze mają dużo bardziej rozwinięte połączenia między regionami mózgu, które są odpowiedzialne za zdolności wzrokowe i przestrzenne oraz lepiej rozwinięty obszar mózgu odpowiedzialny za automatyczne wykonywanie ruchów.
Gry ułatwiają również zrozumienie skomplikowanych procesów i struktur teoretycznych - dzięki podejmowaniu odpowiednich strategii w grze młodzi ludzie uczą się zarządzania oraz rozwiązywania zadań problemowych. Gry wyrabiają u nich również umiejętności planowania, zdolności przywódcze, komunikacyjne i interpersonalne
Za każdym razem staramy się, żeby nasze wydarzenie było czymś więcej - okazją do spotkania się ze specjalistami i możliwością edukacji. Każdego roku, przy PGA organizowana jest konferencja Game Industry Conference - podczas której przedstawiciele branży gier wymieniają się doświadczeniem.
Przy okazji tegorocznej edycji idziemy o krok dalej i branżę gier łączymy z sektorem edukacji, współtworząc kongres "Sektor giet: nauka + edukacja + przemysł". Te działania pokazują, jak istotna dla edukacji i przemysłu staje się branża gier - warto wykorzystać to w codziennej edukacji
Źródło: https://www.gamearena.pl